Wednesday, December 24, 2008

Sekadar Jenaka : Kisah Kura-Kura

Dalam sebuah ladang 404.7hektar ada 3 ekor kura-kura jantan yang gatal atau bohjan. Pada satu hari 3 ekor kura-kura yg bersahabat baik tersebut telah terjumpa dengan seekor kura-kura bohsia. Setelah memujuk rayu, kura-kura 3 bersahabat telah mendapat `green light' dari kura-kura bohsia.
Maka bermesyuarat lah 3 ekor kura-kura tersebut dimana hendak dibawa kura-kura bohsia tersebut untuk di projekkan. Kata sepakat telah dibuat untuk membawa kura-kura bohsia itu ke sebuah bukit.
Setelah sampai di kaki bukit, kura-kura A dan kura-kura bohsia tersebut telah naik ke atas bukit untuk memulakan ‘senaman’, sementara kura-kura B dan C menunggu di kaki bukit, untuk giliran mereka. Peserta terakhir ialah kura-kura C.
Maka setelah siap projek dia telah berpesan kepada kura-kura bohsia supaya bersiap untuk pulang ke ladang bersama-sama mereka dan mereka akan menunggu kura-kura bohsia tersebut di kaki bukit.
Setelah menunggu hampir 30 minit kura-kura A,B dan C menjadi pelik kerana kura-kura bohsia tersebut masih belum turun ke kaki bukit. Dalam kehairanan tersebut, tiba-tiba menjeritlah kura-kura C :-
"Alamakkkk.... aku terlupa nak terbalikkan si bohsia tu balik la”.

No comments: