Monday, July 13, 2009

Kisah Allah Dan Malaikat Bayi

Suatu hari, seorang bayi siap untuk dilahirkan didunia. Dia Bertanya kepada ALLAH:"para malaikat disini mengatakan bahawa esok engkau akan mengirimku ke dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup disana, saya begitu kecil dan lemah?"
ALLAH menjawab, " Kami telah memilih 1 malaikat untukmu, Ia akan menjagamu dan mengasihimu".
Bayi itu bertanya lagi:" tetapi, disini didalam syurga, apa yg saya pernah lakukan hanyalah bernyanyi dan ketawa. Ini sudahh cukup bagi saya untuk bahagia".
ALLAH menjawab:" Malaikatmu akan menyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari, dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih bahagia."
"Tetapi, bagaimana saya boleh mengerti saat orang-orang berbicara kepadaku jika saya tidak mengerti bahasa mereka?"
ALLAH berkata:" Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar; dan dengan penuh kesabaran dan perhatian. dia akan mengajarkan bagaimmana cara untuk kamu berbicara..
Bayi berkata:" Dan apakah yang akan saya lakukan disaat saya ingin berbicara kepadamu?"
"malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa"
"saya mendengar bahawa dibumi banyak orang yg jahat. siapa yang akan melindungi saya disana?
"malaikatmu akan melindungimu, walaupun hal tersebut mampu mengancam jiwanya"
"tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak dapat melihatmu lagi"
"malaikatmu akan menceritakan padamu tentang Aku, dan akan mengajarmu agar kamu dapat kembali kepada-Ku, walaupun sesungguhnya aku sentiasa berada disampingmu".
Saat itu, syurga begitu tenang dan sayu sehingga suara dari bumi dpt kedengaran, sang anak bertanya lagi dengan bernada perlahan dan sedih kerana akan berpisah dengan ALLAH." ALLAH tuhan ku, jika saya harus pergi sekarang, bolehkan Engkau memberitahuku,
nama malaikat yang akan menjagaku di bumi?".
"kamu akan memangilnya dengan nama, Ibu,"
"Ingatlah, selalu kasih sayang ibu, berdoalah untuknya dan cintailah dia sepanjang masa".http://carigold.com/portal/forums/images/smilies/crying.gifhttp://carigold.com/portal/forums/images/smilies/crying.gif

p/s: Indahnya masa kita bayi dulu, sedih baca perpisahan kita dgn ALLAH, ish3...

No comments: