Monday, February 18, 2008

Hakikat Sebenar - 73,846 Marin AS Maut di Teluk!!!

Setakat 7hb September, 2007 angka rasmi kerajaan Amerika Syarikat (AS) tentang jumlah tenteranya yang mati dalam peperangan di Iraq hanyalah 3,777 orang. Namun, bangkai gajah sukar disorok.

Pada bulan Mei lalu, seorang celik komputer telah berjaya menafsir angka-angka dari pengkalan data Jabatan Hal Ehwal Veteran AS yang melapurkan hakikat berikut [1]:

Jumlah kematian tentera AS dalam Perang Teluk: 73,846

– Kematian di medan perang: 17,847

-- Kematian bukan di medan perang: 55,999

Turut dilaporkan kerajaan AS tidak mahu rakyatnya membandingkan jumlah kematian itu dengan jumlah 55,000 tenteranya yang mati semasa Perang Vietnam dulu. Untuk tujuan itu kerajaan AS hanya melabelkan “kematian medan perang” sebagai kematian yang berlaku sebelum helicopter penyelamat tiba di medan tempur.

Semua kematian yang berlaku setelah askar yang cedera dalam pertempuran dinaikkan ke helicopter penyelamat tidak dikira sebagai mati di medan tempur.

Begitulah bijaknya kerajaan AS menipu rakyatnya sendiri, semata-mata dengan menggunakan silap mata definasi teknikal. Namun, seperti yang pembaca semua yakini, kebijaksanaan setakat itu adalah tidak cukup untuk menipu Allah s.w.t.

Sama-samalah kita doakan kehancuran Amerika Syarikat -- kerajaan, tenteranya dan segala sekutunya di medan jihad Iraq.

No comments: